Spraw, aby twoje paznokcie były mocne i zdrowe. Wybierz odpowiednie witaminy na paznokcie

Zdrowe paznokcie
Pexels

Zadbana i wypielęgnowana dłoń to jeden ze znaków rozpoznawczych wszystkich ludzi, którzy dbają o siebie i swój wygląd. Dlaczego to, jak się prezentuje, jest tak ważne i świadczy o naszym statusie i tym, jak postrzegają nas inni?

Choć może się to wydawać dziwne, kobiety i mężczyźni bardzo często zwracają uwagę na to, jak wyglądają ręce płci przeciwnej. Nie chodzi jedynie o to, jak prezentuje się nasza skóra. W dużej mierze wzrok mężczyzn i kobiet pada na paznokcie. Czy są obcięte, nieobgryzione i czyste. Pielęgnacja paznokci jest tak samo istotna jak pielęgnacja włosów. Właśnie dlatego warto sięgnąć po witaminy na paznokcie, jeśli borykamy się z ich łamliwością i rozdwajaniem się. Pielęgnacja jest ważna w szczególności wtedy, kiedy czeka nas wielkie wyjście! Przecież paznokcie ślubne nie mogą prezentować się niestarannie!

Najlepsze witaminy na paznokcie i skórki

Istnieje wiele witamin, które mają zbawienny wpływ na wygląd naszej skóry lub właśnie płytki paznokcia. Popularne witaminy na włosy niejednokrotnie wspomagają również walkę z rozdwojonymi i pękającymi paznokciami. Należy jednak pamiętać o tym, że wszystkie  suplementy przyniosą jakiekolwiek efekty po regularnym stosowaniu przynajmniej przez miesiąc.

A które z witamin są pomocne przede wszystkim w walce o lśniącą płytkę paznokcia? Oto najskuteczniejsze z nich.

Warzywa, w których znajdziemy witaminy na paznokcie
Unsplash

Zobacz także: Szukasz dobrej i sprawdzonej kosmetyczki? Zajrzyj do naszego katalogu pełnego najlepszych ofert!

Witamina H lub B7 (biotyna)

Biotyna, czyli inaczej witamina H lub witamina B7 korzystnie wpływa nie tylko na szybszy wzrost włosów, ale także paznokci. Przede wszystkim jednak znacznie je wzmacnia, przez co stają się mniej łamliwe i są mniej podatne na rozdwajanie się. Biotynę można znaleźć w wielu produktach spożywczych, między innymi:

  • mleku,
  • wątrobie,
  • żółtkach jaj,
  • mące sojowej, ryżowej, pełnoziarnistej,
  • pomidorach,
  • marchwi,
  • kukurydzy,
  • kalafiorze
  • szpinaku,
  • orzechach ziemnych,
  • orzechach włoskich,
  • migdałach.

Witamina B

Jeśli twoim głównym problemem jest to, że paznokcie odrastają niezwykle wolno, to znaczy, że w twoim organizmie może brakować właśnie witaminy B, która znacznie przyspiesza ten proces. Dodatkowo witamina B pomaga zachować ładny i naturalny kształt paznokcia. Spośród wszystkich witamin B dla płytki paznokcia najważniejsze są: witamina B1, B2, B6 i B12. Witaminę B znaleźć można w:

  • cukinii,
  • ogórkach zielonych,
  • fasoli szparagowej,
  • bananach,
  • orzechach,
  • pestkach,
  • jajkach,
  • nabiale,
  • drobiu,
  • produktach mlecznych,
  • wątróbce.
Piękne i zdrowe paznokcie
Unsplash

Zobacz także: Jak dobrać fryzurę do kształtu twarzy? Te wskazówki pomogą ci uzyskać wymarzony efekt

Witamina E

Witamina E przez wielu specjalistów nazywana jest witaminą młodości, ponieważ dobrze wpływa na pracę całego organizmu. Szczególnie korzystnie oddziałuje na wygląd skóry, włosów i paznokci. Witamina E sprawi, że krążenie krwii pod płytką paznokcia będzie znacznie szybsze i ustabilizowane. Właśnie ten efekt sprawi, że paznokcie będą twardsze. Witaminę E znajdziemy w:

  • olejach roślinnych (ze słonecznika, orzechów włoskich, arachidowych, rzepaku ),
  • produktach pochodzenia zwierzęcego,
  • orzechach włoskich,
  • orzechach laskowych,
  • migdałach,
  • papryce,
  • natce pietruszki,
  • marchwi,
  • szpinaku,
  • czosnku,
  • sałacie.

Witamina A (retinol)

Jeśli macie problemy z nierównościami na paznokciach. Zauważyliście, że pojawiają się na nich podłużne i poprzeczne kreski, należy uzupełnić braki witaminy A. Retinol znakomicie wygładza płytkę paznokcia. Jest również korzystny dla włosów i skóry! Witaminę A znajdziecie w produktach takich jak:

  • tłustych rybach,
  • podrobach,
  • jajkach,
  • pełnym mleku,
  • maśle,
  • słodkich ziemniakach,
  • marchwi,
  • jarmużu,
  • dyni,
  • śliwkach,
  • koperku,
  • pietruszce.
Cytrusy, w których występują witaminy na paznokcie
Unsplash

Zobacz także: Jaki masz typ sylwetki? Sprawdź, czy jesteś gruszką, klepsydrą czy może jabłkiem!

Witamina C i D (kalcyferol)

Witamina D i C, której najwięcej jest w słońcu, nie tylko sprawia, że w naszym organizmie wzrasta poziom endorfin, ale również poprawia jego pracę. Dzięki kalcyferolowi i witaminie C minerały wchłaniają się znacznie szybciej, co skutkuje mniej łamliwymi paznokciami i znacznie twardszą płytką. Witaminę C i D znaleźć można w:

  • owocach cytrusowych,
  • brukselce,
  • brokułach,
  • pomidorach,
  • mango,
  • kapuście,
  • truskawkach,
  • kiwi,
  • czarnej porzeczce,
  • jajkach,
  • rybach (makreli,węgorzu),
  • serze żółtym,
  • mleku krowim.

Cynk, żelazo, wapń, magnez

Bardzo ważne dla odpowiedniego rozwoju paznokcia i jego zdrowia są również żelazo, cynk i wapń. Jeśli wciąż walczysz z rozdwajającymi się końcówkami, możliwe, że brakuje ci magnezu. Aby zwalczyć występujące na płytce białe plamki, należy sięgnąć po cynk i wapń. Niedobór żelaza sprawia, że paznokcie są kruche i pojawiają się na nich podłużne, wyczuwalne rowki. Wymienione wyżej minerały można znaleźć w takich produktach spożywczych jak:

  • mięso,
  • natka pietruszki,
  • pomidory,
  • kakao,
  • warzywa strączkowe,
  • orzechy,
  • zielone liście,
  • brokuły,
  • brukselka,
  • płatki owsiane,
  • grochu
  • otręby pszenne,
  • szczypiorek,
  • rabarbar,
  • rukola.

źródło: weselezklasa.pl